البورصة المصرية
البورصات العربية قريبا
مغلق
مفتوح
المزيد
ads

أخبار مصر

السيسي للإرهابيين: "سيبونا نعيش.. وخشوا أنتم الجنة" (فيديو)

السيسي خلال مشاركته
السيسي خلال مشاركته في المؤتمر الوطني للشباب

قال الرئيس عبد الفتاح السيسي، إن الإرهاب لا يستطيع مواجهته أجهزة الدولة والإعلام فقط، وإنما يحتاج لتكاتف الشعب كله، وهذا لأن الإرهاب داخلنا.

وأضاف خلال كلمته اليوم السبت بمؤتمر الشباب الشهري بأسوان، "إحنا كلنا في وسطنا ناس منهم، ومش هقول للمصريين إنهم يأذوا الإرهابيين ولا طالب من حد غير إنه يقولهم سيبنا نعيش خش إنت الجنة وسيبنا إحنا نعيش إنت بتقول إننا مش كويسيين وهندخل النار، طب خلاص كفاية النار بتاعت ربنا متبقاش نار ربنا والنار بتاعتكم كمان".

 وأضاف السيسي أن هناك دول تستقبل ضعف عدد سكانها سائحين لأن لديها الأمن والآمان، متابعًا أنه على الرغم من هذا فمصر لديها أكبر نسبة مقاصد سياحية ثقافية منذ بداية الحياة وتحتوي على تاريخ العالم وكل الناس تتمنى أن تأتي لها إلا أن هناك البعض يحاول أن يمنع هذا حتى لا تصبح مصر دولة ذات شأن وأدخلونا دائرة الإرهاب.

وتابع السيسي قائلًا: "هما عايزين كل ما ترفعوا راسكم ينزلوها بس إحنا مصرين بفضل الله على إننا نرفع راسنا»، مضيفًا: "أوعوا تفتكروا الكلام ده كلام معنوي بل ينطبق على سنن الله، يعني يا ترى إحنا شرفاء ولا لأ؟، يا ترى إحنا أمناء ولا لأ؟، يا ترى إحنا مخلصين ولا لأ؟، أنا بحاول أكون كده وعشان كده متأكد إن لازم ربنا هيرفع راية البلد دي واكتبوا الكلام ده وسجلوه عليا". 

شاهد الفيديو:

تعليقات فيسبوك

تابعونا على

google news

nabd app news
اشترك في نشرتنا البريدية
almasdar

ليصلك كل جديد في قطاع البورصة والبنوك